EL DRET A SENTIR-SE BÉ: ACTIVISTES DEL BENESTAR EMOCIONAL

En un món com l’actual, replet d’ansietat, por, ràbia i tristesa, veig que ha sorgit una nova creença, la de que sentir-se bé i en equilibri pertany a uns pocs privilegiats gràcies a la sort o als gens que els han tocat. A la meva feina amb 40.000 nens/es, joves i adults cada any, veig com cada vegada més persones es resignen en aquest “mantra” que es repeteixen, “és que a mi no m’ha tocat la facilitat de sentir-me bé”. I es conformen en aquesta mena d’autoprofecia que es compleix. I fins i tot els sembla gairebé bé sentir-se malament.

Sentir-se malament és un dret, sí, però sentir-se bé també ho és perquè tots i totes tenim al nostre cervell el constructe de la intel·ligència emocional que ens ajuda i ens ho permet. Per què no ho aprofitem?, amb les temibles dades que tenim avui dia en patologies mentals, diria que és perillós i gairebé un delicte no aprofitar aquesta capacitat que tenim, la que ens permet sentir-nos bé o almenys una mica millor malgrat les circumstàncies.

El 1931, el 40% de la població espanyola era analfabeta, la qual cosa no significava que aquestes persones no tinguessin la capacitat, simplement que no se’ls havia ensenyat. I amb la Intel·ligència Emocional està passant el mateix. Som analfabets emocionals no perquè no puguem, sinó perquè no se’ns ensenya a convertir les emocions que sentim (la por, la ràbia, la tristesa…) en les nostres aliades per a anar per la vida.

Hi ha moltes persones que es creuen que l’Educació Emocional és educar entre cotonets. Però no, és tot el contrari, l’Educació Emocional de veritat ens fa més forts, valents i resilients perquè ens condueix a saber qui som, a conèixer el nostre potencial, a millorar la nostra autoestima (base de l’èxit i de la felicitat) i a tenir més empatia (que és el que ens fa humans).

Tal com estan les coses, és urgent que tots ens convertim en Activistes del Benestar Emocional. Formem-nos per a aprofitar el nostre constructe, i lluitem per la creença que sentir-se bé és possible, més fàcil del que sembla, i a més un dret.

 

 

Cristina Gutiérrez Lestón (cristinagutierrezleston.com)

Sta Maria de Palautordera. Barcelona

Menú