autoconeixement amb el cavall
Excursió emocional per a grups escolars a partir de 1er d’ESO, on els cavalls de doma natural i els alumnes seran els grans protagonistes. L’autoconeixement i la consciencia emocional i el sentiment de pertinença s’entrenan amb el cavall, un animal que ens permet identificar les nostres emocions i comprendre el funcionament d’una manada.
2on i 3er cicle primaria i eso
activitats:
- LIDERATGE AMB EL CAVALL: Els cavalls són un mirall de nosaltres mateixos i del que sentim, els cavall no enganyen i permeten veure’ns i connectar amb qui som de veritat. Aquesta activitat ens permet endinsar-nos en el nostre autoconeixement, identificar les nostres emocions i reflexionar sobre el nostre auto concepte. A través de diversos exercicis prendrem consciència de les nostres actituds, les nostres emocions i quin impacte tenen en els nostres companys.
- LA MANADA DE CAVALLS I ELS VINCLES: Sentir-nos part d’una manada de cavalls ens permet entendre la forma com ells es relacionen i comparar-ho amb la nostra manera de fer-ho a classe. Farem transferències entre el nostre model de relació a l’aula i el de la manada de cavalls, per tal d’aprendre a generar vincles amb els companys/es basats en la confiança, l’empatia i el sentiment de pertinença, clau pel benestar i l’autoestima.
- MUNTEM A CAVALL I SUPEREM LES PORS: La por és una emoció invasiva que ens paralitza sino tenim eines per gestionar-la i afrontar-la. Sobre el llom del cavall farem diferents exercicis que posaran a prova la nostra capacitat d’autoregulació emocional i confiança.